Hledat kvalitního zaměstnance na dnešním trhu práce je složitá disciplína. Své o tom ví náboroví specialisté, vedoucí pracovníci i samotní uchazeči. Velmi dobrým kanálem, jak o sobě dát vědět, jsou sociální sítě. Pro naše klienty připravujeme různé typy kampaní a neodmyslitelně do nich patří i náborová kampaň. Ukázky z našich aktuálních kampaní najdete v závěru článku.
Kdy se hodí?
Facebooková náborová kampaň je ideální pro nábor dělnických profesí, méně kvalifikovaných profesí až po střední management. Na oslovení seniorních IT specialistů, lékařů nebo architektů doporučujeme využít jiné komunikační kanály. I když Facebook v rámci svých pravidel výrazně mění možnosti cílení a nastavení podmínek kampaní, stále se jedná o velmi efektivní nástroj se skvělým poměrem cena / výkon. Můžete rychle vybudovat povědomí o tom, že vaše společnost nabírá, oslovit i ty, kteří nehledají sami aktivně a zároveň dostanete rychlou zpětnou vazbu, jak jste svou inzerci a pracovní podmínky nastavili. To vše za velmi rozumnou investici do přípravy kampaně a zvlášť pokud na inzerci máte malý rozpočet, udělá vám Facebook nábor opravdu dobrou službu.
Co můžete čekat?
Zmínili jsme, že u Facebook náborů dostanete rychlou zpětnou vazbu. Lidé mají možnost reagovat a komentovat přímo vaši inzerci. Z naší zkušenosti se z těchto reakcí dají často zjistit zajímavé podněty. Ať už lidé sdílí negativní nebo pozitivní zkušenosti přímo se společností, která inzeruje nebo názor na samotnou inzerci a pracovní podmínky. Radíme tyto reakce využít konstruktivně a nepřehlížet je. Na ty negativní přiměřeně reagovat. Dalším důležitým bodem je mít realistická očekávání. Často samotná Facebook kampaň buduje především vizibilitu společnosti a sdílí informaci, že nabízíte volné pozice. I když pak skuteční uchazeči do firmy doputují jinými cestami, dost často je to právě proto, že zahlédli vaši inzerci. Když analyzujeme data našich klientů, klasické vyhledávací kampaně na Google nebo Seznam fungují v počtu konverzí výrazně lépe, když jsou spuštěny i FB kampaně. I samotná FB kampaň má potenciál zásadně navýšit celkový počet konverzí z ostatních kanálů, např. organického vyhledávání nebo různých pracovních portálů, oproti počtu konverzí bez jakékoli placené kampaně.
Jak na to?
Vždy je důležité najít správný styl sdělení pro vaši cílovou skupinu, čím se lišíte od konkurence, co u vás mohou kandidáti čekat a jak přistupujete k věcem, které jsou obecně vnímány jako problém v daném oboru. Přebíjení benefity, sázka na jistotu jako jsou tváře firmy, týmová sounáležitost nebo pojmout nové místo jako výzvu funguje, bohužel pro nás marketéry, čím dál méně a hlavně „zapadnete“ v davu. Zároveň nemá smysl do kampaní, které chcete pustit krátkodobě, např. pouze na letní období, investovat desetitisíce nebo dokonce statisíce za tým kreativců, produkci a focení. I v tomto je Facebook náborová kampaň skvělá. Velmi dobře se dá uspět s dobrým nápadem, jednoduchou textací a nadsázka rozhodně není překážkou. Na sítě se chodí lidé primárně bavit, oddechnout si, a tak je fajn, když se nebojíte ukázat, že vaše společnost si „zbytečně na nic nehraje a má smysl pro humor“.