en
Všechny příspěvky blogu

Náborové kampaně a Facebook. Vyplatí se?

Autor: Simona Kokořová 23. 08. 2022 marketing

Hledat kvalitního zaměstnance na dnešním trhu práce je složitá disciplína. Své o tom ví náboroví specialisté, vedoucí pracovníci i samotní uchazeči. Velmi dobrým kanálem, jak o sobě dát vědět, jsou sociální sítě. Pro naše klienty připravujeme různé typy kampaní a neodmyslitelně do nich patří i náborová kampaň. Ukázky z našich aktuálních kampaní najdete v závěru článku.

Kdy se hodí?

Facebooková náborová kampaň je ideální pro nábor dělnických profesí, méně kvalifikovaných profesí až po střední management. Na oslovení seniorních IT specialistů, lékařů nebo architektů doporučujeme využít jiné komunikační kanály. I když Facebook v rámci svých pravidel výrazně mění možnosti cílení a nastavení podmínek kampaní, stále se jedná o velmi efektivní nástroj se skvělým poměrem cena / výkon. Můžete rychle vybudovat povědomí o tom, že vaše společnost nabírá, oslovit i ty, kteří nehledají sami aktivně a zároveň dostanete rychlou zpětnou vazbu, jak jste svou inzerci a pracovní podmínky nastavili. To vše za velmi rozumnou investici do přípravy kampaně a zvlášť pokud na inzerci máte malý rozpočet, udělá vám Facebook nábor opravdu dobrou službu.

Co můžete čekat?

Zmínili jsme, že u Facebook náborů dostanete rychlou zpětnou vazbu. Lidé mají možnost reagovat a komentovat přímo vaši inzerci. Z naší zkušenosti se z těchto reakcí dají často zjistit zajímavé podněty. Ať už lidé sdílí negativní nebo pozitivní zkušenosti přímo se společností, která inzeruje nebo názor na samotnou inzerci a pracovní podmínky. Radíme tyto reakce využít konstruktivně a nepřehlížet je. Na ty negativní přiměřeně reagovat. Dalším důležitým bodem je mít realistická očekávání. Často samotná Facebook kampaň buduje především vizibilitu společnosti a sdílí informaci, že nabízíte volné pozice. I když pak skuteční uchazeči do firmy doputují jinými cestami, dost často je to právě proto, že zahlédli vaši inzerci. Když analyzujeme data našich klientů, klasické vyhledávací kampaně na Google nebo Seznam fungují v počtu konverzí výrazně lépe, když jsou spuštěny i FB kampaně. I samotná FB kampaň má potenciál zásadně navýšit celkový počet konverzí z ostatních kanálů, např. organického vyhledávání nebo různých pracovních portálů, oproti počtu konverzí bez jakékoli placené kampaně.

Jak na to?

Vždy je důležité najít správný styl sdělení pro vaši cílovou skupinu, čím se lišíte od konkurence, co u vás mohou kandidáti čekat a jak přistupujete k věcem, které jsou obecně vnímány jako problém v daném oboru. Přebíjení benefity, sázka na jistotu jako jsou tváře firmy, týmová sounáležitost nebo pojmout nové místo jako výzvu funguje, bohužel pro nás marketéry, čím dál méně a hlavně „zapadnete“ v davu. Zároveň nemá smysl do kampaní, které chcete pustit krátkodobě, např. pouze na letní období, investovat desetitisíce nebo dokonce statisíce za tým kreativců, produkci a focení. I v tomto je Facebook náborová kampaň skvělá. Velmi dobře se dá uspět s dobrým nápadem, jednoduchou textací a nadsázka rozhodně není překážkou. Na sítě se chodí lidé primárně bavit, oddechnout si, a tak je fajn, když se nebojíte ukázat, že vaše společnost si „zbytečně na nic nehraje a má smysl pro humor“.

Jak to může vypadat?

I když jsme v Surface dělali množství náborových kampaní, preferujeme možnost promluvit si s HR nebo vedoucími pracovníky pro dané pozice. Je pro nás důležité udělat si analýzu, jakou reálnou zpětnou vazbu mají, co se jim v minulosti osvědčilo nebo naopak, jaké benefity se chystají, jaké argumenty zaznívají u zaměstnanců, kteří odcházejí a jak s touto zpětnou vazbou firma pracuje anebo naopak, co si chválí ti zaměstnanci, kteří jsou v práci spokojení. Získané informace se snažíme promítnout do stylu a textace kampaní. Náklady na přípravu kampaní jsou vždy individuální. Roli hraje, kolik bannerů a textů pro kampaň řešíme, jak moc máme být kreativní, ale i to, jestli s klientem spolupracujeme na dalších věcech a „známe se“. Výši kreditu, který si účtuje reklamní systém Facebook, navrhujeme opět s ohledem na množství jednotlivých reklam a intenzitu, se kterou chce klient kampaň vést.

Pojďme se ale podívat na několik aktuálních kampaní, které jsme pro naše klienty připravili.

Ukázka č.1 – klient Stanion, stavební firma, pozice zedník a sádrokartonář. Plánovaná délka kampaně 1 měsíc, minimální možný kredit / měsíc, kampaň aktuálně spuštěna

V textaci jsme se zaměřili na věci, které v oboru nejsou samozřejmostí jako placená doprava i čas na cestě nebo věk uchazečů. Pro kreativu jsme vycházeli z vizuálů návrhů outdoorových bannerů, které jsme pro klienta připravovali. Přibližně ve své polovině kampaň oslovila 6.500 unikátních osob, přímo v komentářích projevili zájem o pozici 2 zájemci a na cílovou stránku prokliklo 190 zájemců.

ukázka náborové kampaně

Ukázka č. 2 – klient Kovárna VIVA, průmyslová kovárna, více otevřených pozic. Plánovaná délka kampaně cca 2 měsíce, kredit v řádu několika tisíc / měsíc, kampaň aktuálně spuštěna

V textaci jsme se zaměřili na typicky letní témata, a vypíchli to, co často trápí potencionální zájemce při nástupu do nového zaměstnání během léta – možnost domluvit si volno ve zkušební době. Také jsme ukázali, že směnný provoz může být i výhodou, obzvlášť v létě. Tomu odpovídá i claim kampaně „O léto nepřijdeš!“. Do této kampaně jsme chystali více bannerů i textací, včetně remarketingu, s větším rozpočtem na přípravu než u první ukázky. Dosavadní výsledky za 1,5 měsíce vypadají pozitivně. Kampaň prozatím oslovila 56.980 unikátních osob, na cílovou stránku prokliklo 715 zájemců s přímou konverzí 5 odeslaných formulářů. O 100 % se zvýšil počet celkově odeslaných formulářů oproti období, kdy nebyla spuštěna FB kampaň. Reakce na kampaň jsou pozitivní a nadsázka byla veřejností přijata kladně.

ukázka náborové kampaně VIVAukázka náborové kampaně pro klienta

Ukázka č. 3 – klient AEV, obor automobilového a leteckého průmyslu, pozice Vývojový pracovník. Plánovaná délka kampaně 1 měsíc, kredit v řádu několika tisíc / měsíc, kampaň aktuálně spuštěna

Do této kampaně jsme chystali 2 bannery včetně textace. Jeden je zaměřen na absolventy, druhý banner více obecně. Kampaň jsme spustili před jedním dnem a stihla oslovit 1.325 unikátních osob, na cílovou stránku prokliklo 7 zájemců, a to za doposud vydaných 76,- Kč. Těšíme se, jak si kampaň povede dál a průběh jako vždy sledujeme a optimalizujeme.

Ukázka náborové kampaně Ukázka náborové kampaně

Zaujala vás náborová kampaň na Facebooku? Pojďme spolu něco pěkného vytvořit.

Sdílet příspěvek

Další články

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!