en
Všechny příspěvky blogu

E-commerce day 2023

Autor: Aneta Klimková 11. 04. 2023 e-commerce
E-commerceday 2023

Na letošní E-commerce day jsme se opravdu těšili! Nadupaný program, skvělí řečníci a nekonečně mnoho inspirace a možností na získání nových kontaktů. Tak by se dal shrnout 3. ročník největší moravské konference pro e-shopy.

Přednášky

Na víc než dobré přednášce Marka Dobrého, CMO Vasky, jsme se dověděli nejen o příběhu tohoto zlínského lovebrandu, ale také o tom, jak ušetřit náklady na marketing a dosáhnout úspěchu v oblasti brandingových kampaní.

Jak na reklamu na Facebooku v roce 2023 nám vysvětlila Aneta Hemerová, CMO agentury Petra Handlíře. Na zajímavých case studies firem Vasky, Čokoládovna Janek nebo Grizly nám Aneta ukázala jaké jsou hlavní pilíře propagace na Facebooku, jaký typ reklam by v účtech neměl chybět a kolik peněz je “správné” do reklamy investovat.

Všem e-shopařům bychom doporučili přednášku vystudovaného jaderného inženýra Ondřeje Vodehnala. Ale nebojte v přednášce nešlo o žádnou raketovou vědu.. tedy jak se to vezme. Ondřej se už 7 let věnuje e-shopům a ve své přednášce nás ohromil důležitostí efektivní cenotvorby. Máte jako e-shop dostatečně ziskovou marži? Správně nastavená cenotvorba vám může jednoznačně pomoci vyhrát bitvu s konkurencí. Ne vždy se totiž vyplácí být nejlevnější!

AI, AI a zase AI.. Umělá inteligence je v posledních měsících často skloňované slovo. Tímto aktuálně nejžhavějším tématem se zabýval ve své přednášce i Jan Řezáč CEO agentury House of Řezáč. Nastínil nejpravděpodobnější scénáře pro budoucnost e-commerce, které marketingové profese by mohly být do budoucna ohroženy nebo AI i zcela nahrazeny a jak je to aktuálně s vlastnictvím AI vygenerovaných textů či vizuálů a bude takovýto obsah je či nebude penalizovaný ze strany vyhledávačů? Na téma AI plynule navázal také Filip Podstavec z Marketing Mineru, který nastínil to, jak se AI podepíše do SEO a tvorby obsahu.

Workshopy

Správa kampaní na sociálních sítích je naším denním chlebem, a tak jsme se šli na workshop Jany Skalkové, specialistky pro reklamy na sítích, původně jen utvrdit v tom, že vše děláme maximálně efektivně. Opět se ovšem potvrzuje, že e-commerce je nejrychleji rozvíjející se odvětví a stále se máme co učit. Jana nám na začátek vyvrátila pár mýtů, připravila si pro nás praktická cvičení a odnesli jsme si “kouzelnou vyhodnocovací větu”, která nám pomůže při interpretaci výsledků v reportu klientovi.

Google Analytics 4, zatím se jeví jako postrach všech markeťáků.. Z omylu nás částečně vyvedl datový analytik Jan Malatinský, který nás v rámci workshopu GA4 provedl nastavením, atribučními modely, značkováním a vyhodnocováním dat. Přechod na nové GA4 je nutný, ale stojíme si za tím, že soudruzi z Googlu mají ještě co dělat, aby byl přechod ze starých Google Analytics Universal méně bolestivý.

My jsme si letošní ročník, stejně jako ten minulý, náramně užili a už se těšíme na to, co si pro nás pořadatelé E-commerce day připraví na podzim!

Sdílet příspěvek

Další články

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!