Jak vytvořit značku pro svou firmu
Vytvoření značky je klíčovým krokem při budování identity vaší firmy. Tento proces vám umožní udržet jednotný charakter značky a usnadní její rozpoznatelnost. V tomto článku se zaměříme na čtyři hlavní prvky: existence, cíl, identita a spojení.
Rámec pro vytvoření značky
Před vytvořením online identity firmy je důležité si značku definovat. To vám pomůže udržovat jednotný charakter značky, zejména pokud na jejím budování nepracujete sami. Následující návod vám tento proces usnadní.
Co vás definuje?
Definici značky můžete začít příběhem o založení firmy. Připomeňte si počátky vaší značky a poslání vaší firmy. Položte si tyto otázky a popište, jak vaše firma vznikla:
Příklad: Příběh založení restaurace Little Lemon
V roce 2010 zavítal Adriano do své domovské Neapole v Itálii, kde jeho bratr Mario pracoval jako kuchař. Adriano si uvědomil, že po přestěhování do Spojených států nenarazil na žádnou italskou kuchyni v neapolském stylu, která by za něco stála. Bratři se rozhodli založit restauraci, která by spojila recepty jejich matky, Mariovu kuchařskou finesu a Adrianův talent na pořádání akcí a marketing. Po úspěšném testování receptů s přáteli začali hledat provozovnu a restauraci pojmenovali Little Lemon podle citronovníku před domem jejich matky.
Popsání cíle
Cíl zahrnuje informace o tom, co děláte a proč to děláte. Je to důvod, proč vaše firma existuje. Popište svůj obor podnikání, místo sídla a hodnoty, na kterých vám záleží.
Vytváření identity
Vizuální identita vaší značky představuje vzhled a styl vaší firmy. Patří sem logo, barevná paleta a vizuální podněty, které lidem pomáhají si firmu zapamatovat a rozpoznat. Vizuální identita slouží jako základ pro veškerou vizuální komunikaci značky, od webových stránek přes marketingové materiály až po sociální média. Kvalitní vizuální identita by měla být nejen esteticky přitažlivá, ale také reflektovat hodnoty a poslání společnosti, čímž přispívá k jejímu celkovému úspěchu na trhu.
Navazování spojení
Zaměřte se na charakter, který chcete značce vdechnout. Chcete být vážní, nebo vtipní? Formální, nebo neformální? Stanovte konzistentní charakter značky, který bude určovat tón vaší komunikace.
Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!