en
Všechny příspěvky blogu

Děláte HR a chcete se vymanit z davu nudné komunikace?

Autor: surface 18. 03. 2024 marketing

Prostředník pro pochopení potřeb vašich kolegů je k nezaplacení 

Slyšeli jste někdy o tzv. avatarovi? Avatar je virtuální zástupce společnosti a brandu jako takového. Nemusí sloužit pouze pro externí komunikaci, ale také jako virtuální kolega zaměstnanců. Vytvořením avatara získá vaše HR virtuálního prostředníka pro komunikaci různých témat. Můžete jejich prostřednictvím lépe porozumět rozmanitým potřebám a motivaci svých kolegů a také snadněji přizpůsobovat své HR strategie i iniciativy. Snadněji tak vyhovíte i individuálním potřebám všech zaměstnanců. 

Současně avatara využijete i jako svého virtuálního zástupce firmy při náborových kampaních. 

Podpořte týmového ducha 

Interně hraje avatar společnosti klíčovou roli v podpoře týmového ducha mezi zaměstnanci. Ať už je zobrazen v kanceláři, začleněn do aktivit na posílení týmu nebo používán jako maskot pro firemní události, avatar slouží jako sjednocující síla, která spojuje zaměstnance a posiluje pocit sounáležitosti se společností a brandem. 

Zlepšete komunikaci 

Avatar nabízí jedinečnou příležitost personalizovat komunikační úsilí a navázat hlubší spojení se zaměstnanci. Ať už jde
o doručování zpráv, poskytování zpětné vazby nebo nabízení podpory a poradenství, avatar slouží jako přístupný
a sympatický zástupce společnosti. 

Může také hrát významnou roli ve zlepšení komunikace a vyjádření vlastních osobních potřeb. Ať už jde o oslavu úspěchů, poskytování příležitostí k profesnímu růstu nebo nabízení podpory v náročných časech, avatar slouží jako empatický spojenec, kteří zlepšuje celkovou zaměstnaneckou zkušenost. 

Výsledky? Měřte! Budete překvapeni 

Jedním z nejcennějších aspektů avatarů v HR je jejich schopnost měřit interní i externí účinnost strategií. Sledováním metrik, jako je spokojenost zaměstnanců, míra retence a výkonnostní úrovně, můžete na HR hodnotit dopad svých snah a provádět rozhodnutí založená na základě těchto dat.  

Tento přístup vám na HR zajistí, že zůstanete v obrazu, lépe se přizpůsobíte měnícím se potřebám zaměstnanců a vaše personální snahy nadále povedou k pozitivním výsledkům. 

Skvělým příkladem může být avatar společnosti Kovárna VIVA   

Employer branding je maraton, který se vyplatí!  Pro firmu VIVA jsme vytvořili právě takové 2 persony.  

Proč? Jaký byl cíl?  

Prvotní myšlenkou a zadáním klienta bylo, “chceme se vymanit z davu stejných HR kampaní. Všichni ukazují obličeje spokojených zaměstnanců, a to my nechceme. Chceme být jiní.” 

A tak jsme se s nadšením pustili do vytváření překlenovacích kampaní a vývoji person avatarů v ženském i mužském podání. Interně jsme si vydefinovali základní rysy … od lokace firmy, přes její oborové a výrobní zaměření, zohlednili jsme také interní atmosféru, která se odráží celou společností. 

Výsledkem, jsou 2 VIVA persony, které přijalo velmi kladně okolí i zaměstnanci společnosti. Stali se automatickou součástí společnosti, komunikačními zástupci, kteří vynikli v davu jiných HR kampaní.   

Aktuálně interně hraje avatar ve společnosti klíčovou roli v podpoře týmového ducha mezi stávajícími i budoucími zaměstnanci. Tím, že se spojí za sdíleným symbolem, cítí zaměstnanci pocit kamarádství a hrdosti na svou organizaci. Ať už je zobrazen při práci, začleněn do aktivit společnosti nebo používán jako maskot pro firemní události. Avatar zde slouží, jako sjednocující síla, která spojuje zaměstnance a posiluje sounáležitost se společností.  

A co je důkazem? Zaměstnanci avatary pojmenovali, přiřadili jim vlastnosti, berou jeho maketu v životní velikosti se sebou na akce firemní i externí. Externě poté díky kreativám v on-line i off-line kampaních přivedl na pohovory nespočet uchazečů a z mnoha z nich se stali Vivákovým kolegy.

Sdílet příspěvek

Další články

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!