en
Všechny příspěvky blogu

Zbožové srovnávače

Autor: Aneta Klimková 15. 05. 2022 e-commerce e-shop marketing
loga srovnávačů

Zbožové srovnávače by se daly označit jako trh či místo, kde uživatelé hledají produkty a porovnávají jejich cenu. Fungují jako katalog zboží, ve kterém zákazník najde potřebné informace o produktech i prodejci a srovná je podle ceny či recenzí napříč konkurencí, vše z jednoho místa.

Zbožové srovnávače fungují na stejném principu jako reklamní platformy Google Ads nebo Sklik v systému PPC – tedy platba za kliknutí. Majitel e-shopu – inzerent stanoví maximální cenu za proklik, kterou je ochoten zaplatit. Na základě této ceny produkty srovnávač řadí a zobrazuje zákazníkovi.

Co zbožové srovnávače přinášejí?

Zbožové srovnávače představují jeden z nejvíce konverzních kanálů a mohou Vám přinést navýšení návštěvnosti na webu a zvýšení tržeb. Díky zbožovým srovnávačům dochází také k optimalizaci nákladů a také zvýšení povědomí.

Srovnávače v česku

Nejznámějšími srovnávači na českém trhu jsou HeurekaZboží.cz. Dalšími srovnávači, které jistě znáte jsou Glami, Favi nebo Biano. Od prvních dvou se liší tím, že nabízejí pouze určitý druh sortimentu. Glami je srovnávač módy, zatímco Favi a Biano jsou specializované srovnávače nábytku.

loga srovnávačů

Co potřebuji jako e-shop mít?

  1. Ze všeho nejdříve musíte mít stanovený cíl! Je třeba si rozmyslet, které srovnávače jsou pro Váš typ businessu to pravé a stanovit si cíl, kterým je nejčastěji zvýšení počtu objednávek.
  2. Nezbytným předpokladem pro spuštění kampaně ve zbožovém srovnávači je tzv. XML feed. Jedná se o datový soubor, který obsahuje potřebné informace o produktech. Detaily o specifikaci si pro Vás necháme na příště.
  3. Dostatečně předzásobený sklad produktů. Se správným cílem, kvalitní nabídkou produktů, výběrem typu srovnávače a perfektně vyladěným XML feedem se budou produkty prodávat “samy”.

Placené VS free verze

Na některých srovnávačích můžete fungovat v tzv. free režimu, tedy bez kreditu. Váš produkt může zákazník najít přes vyhledávací pole, ale nemůže se dostat na produktovou kartu (samostatná karta pro konkrétní produkt). Free verzi můžete využít na Heurece nebo Glami. Zboží.cz free režim nenabízí, proto je nezbytné mít v účtu nabitý kredit.

S vyladěným XML feedem se může stát zbožový srovnávač neodmyslitelnou součástí marketingového mixu e-shopu. Zaujal Vás článek a chtěli byste se srovnávači začít? Obraťte se na nás.

Sdílet příspěvek

Další články

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!