Na začátku října jsme se zúčastnili E-commerceday 2022. Jak už sám název napovídá, jedná se o konferenci určenou převážně, ale nejen pro malé a střední e-shopy. Jak sami pořadatelé slibovali, E-commerce day měl za cíl posunout váš e-shop na další level. Měli jste zažít den plný inspirace a načerpat know-how pro rozvoj vašeho on-line businessu. Splnila konference očekávání?
My říkáme ano. Měli jsme totiž možnost si poslechnout zajímavé přednášky a zúčastnit se workshopů vedených profesionály ve svých oborech. Kromě nově nabitých vědomostí, tipů a triků si odnášíme inspiraci a spoustu nabité energie. V tomto článku se vám pokusím část tipů a energie předat! 😊
Přednášky
V rámci E-commerceday 2022 jsme si mohli vybrat z 20 tematických přednášek a 10 praktických workshopů. A co vám budeme povídat, nebylo jednoduché si vybrat! Na úvod jsme zvolili nabušenou přednášku brand managera Ivana Jaška na téma Brand není alchymie. Tedy neměla by být! Výzkum, strategie, konzistence – to jsou základní pilíře pro vybudování úspěšného brandu.
Zavítali jsme také na inspirativní přednášku Eriky Eliášové, majitelky fashion e-shopu jehož obrat přesáhl v roce 2021 130 milionů Kč. Kromě svého podnikání Erika mluvila o svém přístupu k životu. My si odnášíme jednu důležitou myšlenku “Nestačí jen brát! Co dáš, to dostaneš.” Energii a píli věnovanou své práci, ale i svému životu a lidem kolem sebe, později dostanete zpátky.
Zakladatel digitální agentury Visibility Juraj Sasko se při své přednášce opíral o příklady z praxe a předvedl, že transformace firmy z B2B na B2C trh nebo naopak může být úspěšná i v oblastech, kde byste to nečekali. Zamyslete se. Nedal by se váš business model taky přetransformovat či doplnit?
CEO investiční crowdfundingové platformy Fingood Vít Endler představil férové a flexibilní financování růstu e-shopů formou crowdfundingu. Zjednodušeně si můžete zřídit flexibilní úvěrové financování od investorů, kteří vloží důvěru do vašeho podnikání. Oproti bankovním úvěrům má financování formou crowfundingu mnoho výhod. Takže pokud vás zajímá tato forma financování doporučujeme mrknout na Fingood.cz.
Workshopy
V rámci workshopů jsme se dozvěděli pár tipů a triků při práci v Google Data Studiu s webovým analytikem Tomášem Hanáčkem. Expertka na zbožové srovnávače Petra Mikulášková nám představila nejčastější chyby při práci s nimi. A to, že budování brandu je opravdu základ pro dlouhodobý úspěch každého businessu, jsme si potvrdili na workshopu Báry Kheler, specialistky na Facebook reklamu. Na ukázkách z praxe nám Bára demonstrovala vliv emocí na naše nákupní chování a důležitost tonality komunikace značky.
Co byste si z tohoto článku měli odnést?
Networking – Celý den se mimo e-commerce nesl také v duchu networkingu. Tedy propojování sítě kontaktů. To bychom chtěli předat i vám. Buďte otevření a navazujte kontakty. Nikdy nevíte, na koho má v telefonu číslo člověk, se kterým se potkáte ať už na podobné akci nebo třeba v obchodě, na zastávce nebo u piva.
Budujte brand! – Budování brandu byste měli věnovat nejen 60 % vašeho času, ale také 60 % vašeho rozpočtu na marketing. Nastavte strategii, dodržujte tonalitu komunikace a vzbuzujte emoce! Buďte opravdoví.
Buďte rozpoznatelní – Posledním, neméně důležitým bodem, je rozpoznatelnost. Souvisí s tonalitou komunikace značky a může být rozhodující pro výběr vašeho produktu či služby před konkurenčním. Nesplývejte s ostatními. Nemusíte být nutně extrémně kreativní nebo extrémně odlišní. Stačí být rozpoznatelný v množství konkurentů.
Jo a nezapomínejte na svém webu a e-shopu naSEO! Tři zakletá písmenka, která dají vašemu podnikání v on-line světě křídla.
Říkáte si, že si na všechno, co jsme zde zmínili sami netroufáte? Že byste s tím či oním potřebovali pomoci? Mrkněte k nám, my vám rádi poradíme a pomůžeme. Od postavení webu, přes marketingové strategie až po grafický design a on-line kampaně.