en
Všechny příspěvky blogu

Vánoce…. Coming soon

Autor: Aneta Klimková 22. 09. 2022 e-commerce e-shop marketing
vánoční kampaň

Je to opět tady! Vrchol sezóny. Vánoce a předvánoční období jsou takové žně pro e-shopaře. Počty objednávek rostou, tržby stoupají a vše je zalité sluncem. Líbí se Vám tento scénář? Jak se na vánoční sezónu připravit a kdy začít? To Vám poradíme v následujícím článku.

Před začátkem kampaně

Před začátkem plánování vánoční kampaně je třeba mít na paměti pár základních předpokladů k úspěchu. Zkuste si odpovědět na následující otázky: 

  • Prodáváte produkty/služby, které mají předpokládanou zvýšenou poptávku ve vánočním období?
  • Máte nastavenou cenovou politiku? Jakou slevu uplatníte a při jakém množství skladových zásob se vyplatí? Zde je třeba se zamyslet. Je třeba nastavit takovou slevu, aby nalákala zákazníky a zároveň se obchodníkovi vyplatila.
  • Máte vytipované produkty, na které kampaň zaměříte?
  • Budete mít včas vše naskladněno?  Z dat z minulých let si můžete udělat představu, o které zboží bude větší zájem a jaké objemy zboží je třeba naskladnit.
  • Máte smlouvu se spolehlivou rozvozovou službou, která garantuje rozvoz i přes vánoční období? V období Vánoc může zákazníky více než cena zajímat rychlost dodání a spolehlivost e-shopu.

Odpověděli jste si na otázky kladně? Potom se můžeme bavit o tom, kdy s kampaní začít. Češi nejčastěji nakupují vánoční dárky v období od října do prosince. Velké e-shopy se na Vánoce připravují celý rok, menším e-shopům bude stačit připravovat kampaň v září a nejpozději v průběhu října. Nejjednodušší způsob je připomenout se zákazníkovi e-mailem. Dalšími nástroji může být PPC kampaň a sponzorované kampaně na sociálních sítích.

Tipy

Co nabídnout zákazníkovi, abyste se před Vánocemi odlišili? Přikládáme pár tipů, které přilákají zákazníky a zároveň jim usnadní hledání a výběr produktů.

Zaměřte se na vizuál 

Vizuální stránka prodává a před Vánocemi to platí dvojnásob. Zaměřte se na vizuální stránku e-shopů, e-mailů i příspěvků na sociálních sítích. Ale pozor! Zásadní změny na e-shopu můžou mít spíše negativní dopady.  

Sociální sítě a newsletter 

Když už je řeč o sociálních sítích, je třeba připomenout, že právě sociální sítě se v poslední době ukazují jako skvělý prodejní kanál. Podpořte prodej kvalitně zpracovanými příspěvky, které v ideálním případě korespondují s newslettery a e-maily, které zákazníkům posíláte.  

Podpora prodeje 

Místo slev na produkty zkuste zákazníkům nabídnout dopravu zdarma, dárek k nákupu nebo garanci doručení do Vánoc. Garance dopravy je jedním z důležitých aspektů při rozhodování o nákupu. Je ovšem třeba mít smlouvu se spolehlivou přepravní společností, jak zmiňujeme výše. 

Návrhy dárků  

Umožněte zákazníkům co nejrychleji najít to, co hledají. Vytipujte několik produktů, které uvedete jako tipy na dárky pro muže, ženy, děti, babičky atd.     

Vánoční balení 

Před Vánocemi roste poptávka po zabalených dárkových baleních. Zde opět využijeme toho, že vizuál prodává. Nazdobte produkty do vánoční tématiky, použijte typické vánoční barvy a vzory. 

Dárkové poukazy 

Vysoké oblibě se v posledních letech těší také dárkové poukazy. Nezapomeňte je do své nabídky zařadit. Nabídněte poukaz v dárkové obálce.  

Závěrem – nepodceňujte včasnou přípravu, myslete na to, že konkurence může být o krok před Vámi. Předzásobte se. Ujistěte se, že máte na skladě dostatek zboží. Z dat z minulých let můžete odvodit, o které zboží bude větší zájem. Vsaďte na vizuál a především se obrňte trpělivostí, protože období před Vánocemi rozhodně není období klidu a míru.  

Zdroje: 
Jana Zimmermanová, Vánoce se blíží! Jsou na ně vaše PPC kampaně připraveny?
Michal  Mládek, Co a kdy udělat v rámci vánoční kampaně ve-shopu?
Sdílet příspěvek

Další články

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!