en
Všechny příspěvky blogu

Je Black Friday výprodej vhodný i pro Vás?

Autor: Aneta Klimková 26. 10. 2021 e-commerce e-shop marketing
platba kartou online

Black Friday, původně jednodenní americká akce, si v posledních letech podmanila téměř celý svět. Z jednoho dne je najednou několikadenní výprodejový maraton, který trvá od čtvrtka do neděle nebo do konce měsíce. Letos vychází Black Friday na pátek 26. listopadu. Pokud plánujete výprodej skladových zásob Black Friday je vhodnou příležitostí. 

Výše obratů na českých e-shopech byla během loňské akce Black Friday 2,34 krát větší než za průměrný den roku 2020. To představuje nárůst o 134 %. Black Friday je pro zákazníky pomyslným svátkem slev a hlavně šancí nakoupit zboží, zejména vánoční dárky, s výraznou slevou. Pro obchodníky tento svátek představuje hnací motor prodejů před Vánoci. Ze statistik společnosti Shoptet vyplývá, že slevy u velkých e-shopů se pohybují na úrovni 35 %. Zatímco menší e-shopy se dostanou v průměru na slevy 15 %. V rámci Black Friday výprodejů se ve velké většině jedná o přirozené slevy. Tedy slevy, které se týkají výprodejového zboží. Během Black Friday výprodejů podle průzkumu společnosti Picodi Češi utrácejí v průměru 5.080 Kč. Nejčastěji se prodává elektronika, oblečení a obuv.  

Na co je třeba myslet? 

  • Kterých produktů se bude akce týkat? 
  • Jak velké slevy zákazníkům nabídnete? 
  • Jak se o výprodeji zákazníci dozví? 
  • Zvládnete obsloužit zvýšenou poptávku?

Jednou z oblíbených strategií je nasadit agresivní slevy, které mají za cíl dosáhnout co největšího tržního podílu, tedy nenechat zákazníka nakoupit u konkurence. Někdy výše slev atakují hranici marže  tudy cesta nevede! Pokud neexistuje předem promyšlená strategie. Black Friday lze využít nejen k dočasnému zvýšení objednávek, ale také k přilákání zcela nových zákazníků, kteří u Vás mohou nakoupit i v budoucnu.  

Dalším krokem je nastavit vhodné komunikační kanály, komunikaci je třeba sjednotit. Newsletter by měl odpovídat vizuálem, obsahem i stylem komunikace e-shopu a příspěvkům na sociálních sítích. Informujte o akci s dostatečným předstihem. Přidejte na web banner, který bude o výprodeji Black Friday informovat. Ideální je přidat odpočet do začátku výprodeje a během samotné akce přidat odpočet do konce akce. Informujte o limitovaném množství akčního zboží. Můžete také přidat samostatnou kategorii Black Friday, kam vložíte veškeré akční zboží a usnadníte zákazníkům nákup.  

Ujistěte se, že máte na skladě dostatek produktů, na které chcete akci zaměřit. Sortiment naskladněte dle dosavadních zkušeností z minulých let. Pokud se nepostaráte o plynulou logistiku veškerá námaha s přípravou kampaně může přijít vniveč. Měli byste být připraveni nejen na více objednávek, ale také na vyšší počet dotazů na zboží.  

Black Friday je pro značnou část lidí spojen s nákupem vánočních dárků. Připomeňte svým zákazníkům, že je ten pravý čas na nákup dárků pro své blízké. Probuďte ve svých zákaznících potřebu nakupovat. Předvánoční šílenství a nákupy na poslední chvíli přece nemá nikdo rád! Argumentujte dostupností zboží a včasnými termíny dodání oproti předvánočnímu období. Zákazníci se tak díky Vám mohou vyhnout stresu při nakupování na poslední chvíli.  

Na co si dát pozor? 

Pozor na klamání zákazníků a umělé navyšování cen zboží, které propaguje vyšší slevy, než ve skutečnosti jsou.  Kromě toho, že můžete být obviněni z klamavé praktiky by měl být pro Vás e-shopaře na prvním místě zákazník, který si nezaslouží, aby se s ním takto manipulovalo. Vyvarujte se také textům psaným drobným písmem někde pod čarou!  

Tak směle do toho! Listopad se blíží a Black Friday akce se brzy vynoří na každém rohu. Buďte včas připraveni. Naskladněte dostatek zboží. Komunikujte se zákazníky skrze bannery na webu, sociální sítě nebo e-maily a připravte je na blížící se akci. Pokud budete chtít s přípravou kampaně na Black Friday pomoci, jsme tady pro Vás!  

Zdroje: 
Daniel Koždoň,  Jak zvýšit prodej v e-shopu během Black Friday?
Karolina Zaręba, Picodi.com S.A.
Sdílet příspěvek

Další články

vánoční kampaň 22. 09. 2022 e-commerce e-shop marketing

Vánoce…. Coming soon

Vánoce a předvánoční období jsou takové žně pro e-shopaře. Počty objednávek rostou, tržby stoupají a vše je zalité sluncem. Líbí se Vám tento scénář? Jak se na vánoční sezónu připravit a kdy začít? To Vám poradíme v následujícím článku.

Propojení s bankou 18. 09. 2022 Nezařazené

Propojení s bankou | nová služba od Shoptetu

Shoptet si pro e-shopaře připravil novou službu Propojení s bankou, která zrychlí a zautomatizuje kontrolu plateb objednávek. Jak služba funguje a pro koho je vhodná?

16. 09. 2022 Nezařazené

Instagram novinky

Instagram právě testuje několik nových funkcionalit, které usnadní uživatelům online nákupy ještě o něco víc. Což je dobrá zpráva pro obchodníky. V následujícím článku se také dozvíte, který formát na Instagramu nejvíc funguje!

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!