en
Všechny příspěvky blogu

Rozlučte se se starými Google Analytics | od července 2023 pouze nové GA4

Autor: Aneta Klimková 15. 03. 2022 ppc web
GA4

V průměru každých 7 let zažívá svět webové analytiky revoluci – Google Analytics představí nový analytický systém a ten “starý” je odsouzen k postupnému zániku. To je případ nových Google Analytics 4, které střídají staré Universal Analytics. Nasazení GA4 na web se doposud doporučovalo jako paralelní měření, které mělo sloužit k porovnávání dat. Potom nám Google udělal čáru přes rozpočet a oznámil oficiální ukončení činnosti Universal Analytics. Od 1. července 2023 tak ve službě Universal Analytics nic nezměříme a všichni se do té doby musíme přesunout do nových GA4. S přesunem určitě neotálejte ať můžete sbírat nová data co nejdříve!

Opět a zase jsme u cookies!

Od nasazení cookie lišty dle pravidel nové legislativy nemusí mít automatizované kampaně dostatek dat a může dojít ke snížení jejich efektivity. Doplácí na to zejména menší firmy, které své marketingové aktivity řeší pouze na úrovni výkonnostního marketingu a online kampaně jsou hlavním zdrojem jejich objednávek. Nasazení GA4 na web se doposud doporučovalo jako paralelní měření, které má sloužit k porovnávání dat. Nyní nám, ale Google udělal čáru přes rozpočet a musíme se všichni adaptovat! Čím dříve tím lépe. Díky GA4 můžete propadům v datech do budoucna předejít. Nasbíraná cenná data díky novým funkcím v GA4 proměníte ve “zlato” a do července příštího roku můžete ještě data porovnávat.

V čem se liší nové “géáčtyřky” liší od starší verze a jaké nové funkce přinesou?

 

Consent mode

Tato funkce nenahrazuje cookie lištu, slouží pouze k úpravě chování značek Google podle stavu souhlasu uživatele. GA4 navíc umí, zjednodušeně řečeno, “sbírat” bez souhlasu alespoň základní anonymizovaná data (bez cookies) a očekává se, že s nimi budou GA4 umět do budoucna pracovat. Např. modelovat a “dopočítat” chybějící data z reklamních kampaní.

Crossdevice tracking – měření webu i aplikace na jednom místě

Nová verze GA4 vznikla zejména za účelem zjednodušit měření mobilních aplikací a umožňuje měřit a kombinovat statistiky z aplikace a webu na jednom místě.

Event-based analytika

“Staré” analytics byly postavené na návštěvách. V GA4 nově budeme stavět na událostech. Vyhodnotíme tedy mnohem více než pouhé izolované návštěvy. V “novém” světě GA4 je všechno událost. Uživatel přišel na web, scrolloval stránku, prohlížel si produkt, vložil produkt do košíku, odeslal formulář a mnoho dalších událostí jsou akce, které uživatel na webu může provést. To nám pomáhá pochopit a zmapovat příběh o tom, co uživatelé na webu dělají a zařadit je do časové osy. Některé události jsou dokonce v GA4 měřeny automaticky, fungují po nasazení měřícího kódu a není třeba je vytvářet.

Nový data driven atribuční model

Z Universal Analytics známe zejména Last click model. To znamená, že konverze se připíše 100% podíl poslednímu nepřímému zdroji. Data driven atribuce, jak už název napovídá, rozděluje podíl na konverzi za základě získaných dat a zásluhy na konverzi rozděluje mezi více zdrojů. Získáte tak lepší přehled o konverzní cestě zákazníka, zjistíte, která klíčová slova, kampaně nebo reklamy splňují stanovené obchodní cíle.

Reportování

Na reporty, které známe z Universal Analytics můžeme zapomenout. To, na co jste byli zvyklý, v nových GA4 nenajdete. Můžete si tvořit vlastní struktury a menu reportů, ale bez externích nástrojů nelze vše z UA replikovat.

Řešení propadu dat kvůli nové legislativě

Řešení krize s propadem dat způsobeným novou legislativou týkající se ochrany osobních údajů, která se do budoucna bude stále zpřísňovat, má GA4 v blízké budoucnosti vyřešit funkcí, která ztracená data domodeluje a zpřesní naměřená data.

Dopočítávání a predikce

Dále se můžeme těšit na dopočítávání dat, která ztrácíme vinou legislativy cookies a GDPR nebo predikci založené na posbíraných datech.

Nečekejte do příštího roku a nasaďte nová GA4 již nyní! Nasbíraná data se Vám totiž budou hodit! Pokud nevíte, jak GA4 nasadit a zprovoznit, neváhejte se na nás obrátit.

Sdílet příspěvek

Další články

28. 06. 2022 tým ze života Surface

Surface vysvědčení

Co by byl konec školního roku bez vysvědčení? Asi jako týden bez víkendu. Nebo článek bez nadpisu. A protože nás náš „pan ředitel“ často nechává, abychom se hodnotili sami, tak jsme si jedno společné vysvědčení vystavili.

27. 06. 2022 tým

Seznamte se se Simonou!

Představujeme dalšího člena týmu! Key account managerka Simona s námi v červenci oslaví 1. výročí!

19. 06. 2022 e-commerce e-shop marketing

Léto ≠ okurková sezóna

Léto je tady. Lidé si užívají slunečného počasí, utíkají od počítačů a většině e-shopařů začíná okurková sezóna. Sepsali jsme pro Vás pár tipů, jak využít toto "klidnější" období!

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!