V průměru každých 7 let zažívá svět webové analytiky revoluci – Google Analytics představí nový analytický systém a ten “starý” je odsouzen k postupnému zániku. To je případ nových Google Analytics 4, které střídají staré Universal Analytics. Nasazení GA4 na web se doposud doporučovalo jako paralelní měření, které mělo sloužit k porovnávání dat. Potom nám Google udělal čáru přes rozpočet a oznámil oficiální ukončení činnosti Universal Analytics. Od 1. července 2023 tak ve službě Universal Analytics nic nezměříme a všichni se do té doby musíme přesunout do nových GA4. S přesunem určitě neotálejte ať můžete sbírat nová data co nejdříve!
Opět a zase jsme u cookies!
Od nasazení cookie lišty dle pravidel nové legislativy nemusí mít automatizované kampaně dostatek dat a může dojít ke snížení jejich efektivity. Doplácí na to zejména menší firmy, které své marketingové aktivity řeší pouze na úrovni výkonnostního marketingu a online kampaně jsou hlavním zdrojem jejich objednávek. Nasazení GA4 na web se doposud doporučovalo jako paralelní měření, které má sloužit k porovnávání dat. Nyní nám, ale Google udělal čáru přes rozpočet a musíme se všichni adaptovat! Čím dříve tím lépe. Díky GA4 můžete propadům v datech do budoucna předejít. Nasbíraná cenná data díky novým funkcím v GA4 proměníte ve “zlato” a do července příštího roku můžete ještě data porovnávat.